Breaking News
You are here: Home / Articole Medicale / diabet / Doua mese obisnuite pe zi, mai eficiente pentru scaderea in greutate

Doua mese obisnuite pe zi, mai eficiente pentru scaderea in greutate

Conform unui studiu asupra mitului legat de controlul apetitului, consumul a doua mese bogate pe zi a avut mai mult succes in lupta contra greutatii in plus, fata de consumul a sase gustari pe zi, avand acelasi numar de calorii.

diabet-food

In cadrul unui studiu restrans asupra 54 de pacienti, pe o perioada de aproximativ 12 saptamani, persoane cu diabet tip 2, care au servit doar micul-dejun si pranzul, au slabit, in medie, 1,23 de puncte din indicele de masa corporala (IMC), comparativ cu slabirea a 0.82 de puncte a celor care au mancat sase gustari cu aceeasi valoare nutritionala si acelasi continut energetic.
Acest studiu aduce noi dovezi pentru a infirma teoria conform careia gustarile frecvente ajuta la slabire. Considerandu-se ca ajuta la controlarea apetitului, a fost totusi stabilit ca nu produce mai mult efect asupra greutatii decat trei mese regulate pe zi. Cel din urma raport elimina cea de a treia masa.

Rezultatele confirma un proverb antic: “Serveste micul-dejun ca un rege, pranzul ca un print, iar cina, ca un cersetor.”
IMC este o masuratoare a grasimii corpului bazata pe inaltime si greutate. Un indice de 30 sau mai mare la un adult, marcheaza obezitatea.
Obezitatea este un factor de risc pentru diabetul de tip 2. Pierderea a 5-10% din greutate poate aduce multe beneficii, de exemplu, o toleranta imbunatatita a glucozei.

Cercetatorii au indicat importanta frecventa si programarea meselor. Daca serviti micul dejun intre orele 6-10, iar pranzul intre 12-16, veti avea mult mai bune rezultate decat daca sariti peste mic-dejun.
De asemenea, regimul de doua mese pe zi a redus semnificativ depozitarea excesiva a grasimilor in ficat, si a crescut sensibilitatea la insulina.

In concluzie, este mult mai sanatos sa serviti micul-dejun si pranzul, decat daca sariti peste micul dejun si mancati doar pranz si cina, deoarece depozitarea grasimilor se face, cu precadere, mai eficient dupa-amiaza si dupa masa de seara.

About AdrianM

Comments are closed.

Scroll To Top